Na een goede nacht rust (ook al wordt het hier niet meer donker) stond ik vanmorgen op met dit uitzicht:

En met de innerlijke rust die Noorwegen blijkbaar in een mens los maakt. We hoeven ons niet te haasten, het weer wordt alleen maar beter de komende dagen. We hebben (bijna) het noordelijkste puntje van mijn reis gehad. En die veerboot op zaterdag is nog ver weg. Vandaag wil ik genieten, goed eten, boodschappen doen en genieten van de Atlantische weg en het eiland Runde.

Door mijn zoektocht naar een camping gisteren, had de oorspronkelijke route een flinke aanpassing gekregen. Ik nam de kortste weg naar de Atlantik Vegen (een weg die middels 7 bruggen gaat “over” de Atlantische Oceaan), en moest deze derhalve heen en terug rijden. Ik kan u verzekeren, dat is geen onaangenaam ritje. Waanzinnig wat een weg! Mocht je ooit deze rijden doen dan hetzelfde als ik gedaan heb (op en neer) want in beide richtingen is het ongelooflijk mooi. De zilte lucht kreeg ik niet op de foto, die moet je even erbij denken.

Mijn dag begon dus goed, al was de bewolking met af en toe een spetter regen hardnekkig. Maar ik hield me aan mijn goede voornemens en bij de eerstvolgende supermarkt werd het avondeten ingekocht.

Tussendoor, op weg naar het eiland Runde moest ik twee ferry’s nemen maar gelukkig hoefde ik bij beide nauwelijks te wachten.

Op de ferry’s had ik tijd om de weerapps icm met mijn routes te checken. Runde zou onder dezelfde grijze hemel liggen, terwijl zuidelijker de zon vrij spel had. Ik besloot Runde een runde over te slaan en zette koers naar de zon. Immers de doelstelling van deze week motorrijden.

In Stryn vond ik een grillhouse, en nam een soort van Noorweegse kapsalon. Smaak nou ja, maar ik had gewoon trek in een vette hap.

En zo vorderde ik onder een heerlijke zonnetje prima naar mijn gekozen eindbestemming van vandaag.

Onder het motto een ezel stoot zich geen twee keer… stopte ik bij de gekozen camping met hytte en kon nog voor 4 uur mijn noodzakelijk wasje draaien.

Inmiddels hangt deze te drogen, is de route voor morgen al klaar, en ga ik zo aan mijn avondmaal beginnen.

Het was een heerlijke dag. Vi ses i morgen.

Written by