Zo, dag 6. Een nieuwe dag, een nieuw verslag. Maar wat moet ik schrijven? Hoe kun je uitleggen wat ik meemaak? En zie? En ruik? En voel? Enfin, ik doe een poging….

Vannacht heb ik het warm gehad! Er waren al vragen op de whatsapp wanneer ik zou gaan tenten. En nu, eindelijk een nacht dat ik niet weggekropen in mijn slaapzak lag. Reden was het prachtige huisje meteen aan het water = muggen = Peter panisch = alle ramen en deuren dicht. Misschien vanavond dan het tentje?

Kwart over 6 stond ik op en met inmiddels een geoliede routine was de motor snel beladen. Faxen, ontbijten, faxen en om half 8 reed ik de campingpoort uit.

Ik volgde de 15 die eerst langs het fjord liep en daarna langzaam begon te klimmen. Heerlijke weg terug naar Fossbergom, waar ik zondag ook al was geweest. Maar nu n ik de afslag richting de Sognefjellet. Dat is de hoogste bergpas van Noorwegen en heel Noord-Europa. Werkelijk adembenemend mooi; witte bergtoppen, bevroren meren, team USA die een langlauftraining hield. Magnifiek.

De 13 bracht me terug naar de bewoonde wereld om vervolgens met een veerboot richting de Vikafjel te rijden. De wegen waren voortreffelijk en qua sportief motorrijden ben ik vandaag eindelijk aan mijn trekken gekomen.

Dat geldt overigens niet alleen voor het rijden; ook innerlijk was vandaag een bijzondere dag. Bij een tankstation volstond ik met een soort van hotdog om vervolgens in Voss, het plaatsje waar mijn camping lag, inkopen te doen.

Vanwege het brood wilde ik graag naar een SPAR, maar eenmaal binnen was er een uitnodigende saladebar. Niet schrikken ik heb alleen pasta en vlees genomen en zelfs 3 koude blikje bier gescoord. Proppen in mijn topmodel en toen snel naar de camping.

En toen kwam het dilemma; tent opzetten en daarna lauw bier drinken? Of Hytte met koelkast nemen?

Met deze heerlijke koele rakker wens ik u een fijne avond.

Vi ses i morgen!

Written by