Vandaag stond in het teken van de regen. Of liever gezegd; geen regen. Vanuit het westen kwam een regenzone Noorwegen binnendrijven dus ik besloot oostwaarts te rijden.

Route gemaakt, camping uitgezocht en zoals al de hele reis weer vroeg vertrokken. Doordat ik genoeg tijd had, was bewust gekozen voor de iets kleinere wegen. Nou, daarvan heb ik geen spijt! Deze foto is genomen om 8 uur, op een verder verlaten weg.

Daarna was het tijd voor de iconische Hardanger brug.

Maar om daar te komen moet je eerst even de juiste afslagen op de rotonde, in de tunnel!

Als gezegd trok ik van west naar oost dus dat betekent altijd (althans in zuid Noorwegen) dat je over een bergpas moet/mag. Wederom een heerlijke ervaring.

Inkopen gedaan en voor de eerste keer een bakkerij gevonden. Hier een broodje ham/kaas gegeten. Precies hetzelfde wat ik al bijna elke morgen en avond eet. Maar het smaakte er niet minder om.

Met nog 25 km te rijden tot aan de camping lag ik voor op het regenfront, dus ik besloot spontaan een afslag rechtsaf te nemen. In no time werd de weg onverhard, maar het maakte de pret alleen maar groter.

Ruim op tijd kwam ik bij mijn uitverkoren camping, waar ik eerst nog even deed tolken tussen de uitbaatster en een Duits stel met camper. Daarna verkreeg ik mijn hytte voor vandaag. Tot nu toe de duurste maar ook de mooiste.

Na een wasje met Rei in der Tube, is de route voor morgen alweer gemaakt en zit ik, terwijl de regendruppels langzaam mijn motor spontaan wassen, dit verslag te schrijven.

Was weer een mooie dag, Vi ses i morgen.

Written by